• Contact
  • Vestigingen

Inloggen

FacebookInstagramLinkedin
Saar aan Huis logo klein
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Menu
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein
  • Home
  • Inloggen client
  • Aanvraagformulier Oud
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier Oud
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws

Zomaar, weer even, op werkbezoek bij een nieuwe cliënt

By Floris 

Het is maandagmiddag als er aan mij wordt gevraagd of ik een intakegesprek bij een nieuwe cliënt kan doen. De vestigingsmanager van de regio is met vakantie en haar vervangster heeft het druk met nieuwe aanvragen. De volgende dag stap ik binnen bij een echtpaar op leeftijd. We houden gepaste afstand als we aan tafel gaan zitten.
Voor mij is het een herkenbare situatie van ruim vier jaar geleden toen ik zelf nog actief was in de wijk. Wat voelt het goed om, al is het maar tijdelijk, weer in mijn oude vak terug te keren.

Ik neem de tijd, drink gezellig een kopje thee met melk en hoor het verhaal van mevrouw aan. Vijf jaar geleden zijn ze vanuit het buitenland teruggekomen naar Nederland. Haar man is Engels. Op een na wonen de kinderen in het buitenland. Mevrouw heeft chronische pijnen in haar rug, loopt moeizaam, heeft nog maar een functionerende oog. Ze heeft veel behoefte aan afleiding en gezelschap.
Mijnheer helpt haar elke ochtend met aankleden maar bij hem is beginnende Alzheimer geconstateerd. Omdat zij samen op latere leeftijd in Nederland zijn komen wonen, is hun sociale netwerk beperkt.

Ik vind het fantastisch dat dit echtpaar zelf om hulp vraagt. Ze geven duidelijk aan dat ze met ondersteuning van een Saar samen graag zo lang mogelijk in hun eigen omgeving willen blijven wonen. Wat fijn dat ik dit echtpaar hiermee kan helpen zodat ze samen nog een aantal kwalitatief mooie jaren in het vooruitzicht hebben.

Samen bespreken we de wensen. Het blijkt dat mevrouw en mijnheer graag met een Saar musea willen bezoeken, dat een Saar hen beiden kan vergezellen bij ziekenhuisbezoeken en dat de Saar met mijnheer gaat fietsen.
Omdat autorijden niet meer gaat is het wel zo fijn als de Saar kan chauffeuren.
Zo komen we gezamenlijk tot een plan van aanpak.

Wat voelt het goed dit echtpaar te kunnen helpen. Vanaf volgende week gaat er een vaste Saar twee keer in de week naar het echtpaar om te ondersteunen met de dagelijkse activiteiten. Precies zoals zij dat zelf graag willen. Een vast vertrouwd gezicht die hun steun en toeverlaat gaat worden.

Een dag later pak ik met een voldaan gevoel weer mijn andere landelijk activiteiten op.
Het bevestigt maar weer eens wat een mooi beroep de vestigingsmanagers hebben van Saar aan Huis.

Sabine op werkbezoek bij nieuwe client

Terug naar Nieuws



Aanvullende mantelzorg aanvragen?

Wilt u meer weten over aanvullende mantelzorg van Saar aan Huis? Vul dan het aanvraagformulier in! Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een intakegesprek.

Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein

Een Saar snapt wat nodig is

Particuliere aanvullende mantelzorg op maat. Voor wie langer prettig thuis wil blijven wonen.

Contact

Vestigingen

Zoek een vestiging bij u in de buurt:
X

Saar aan Huis

  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact
  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze updates:

Branchevereniging Mantelzorg

Logo_AMVN_SaH

Nationale Mantelzorg

Logo MantelzorgNL Saar aan Huis

© Copyright 2025 | Saar aan Huis | Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Privacybeleid | Gedragscode 

Saar aan Huis_Logo
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer optiesBeheer dienstenBeheer {vendor_count} leveranciersLees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title}{title}{title}