Het heeft even geduurd maar uiteindelijk staat de Branchevereniging AMVN (Aanvullende Mantelzorg Vereniging Nederland) van aanbieders van “aanvullende mantelzorg”. Hier ben ik heel erg blij mee. Het doel van de vereniging is de kwaliteit van de aangeboden betaalde professionele mantelzorgdiensten te waarborgen en om als één vertegenwoordiger van de branche naar buiten te treden.
In 2017 ben ik met Mantelaar, om de tafel gaan zitten om te kijken hoe we gezamenlijk een branchevereniging konden opzetten. In 2018 heeft MantelzorgNL ons hierbij geholpen daar zij het belang van een dergelijk orgaan ook inzagen. In eerste instantie ging het ons om de kwaliteit, betrouwbaarheid en professionaliteit van de zorgverleners die bij kwetsbare ouderen thuis komen. Daarnaast willen we samen als 1 organisatie kunnen overleggen met de overheid over veranderende wet- en regelgeving waar we aan moeten voldoen.
Bovendien vinden we het belangrijk dat er goed en duidelijk beleid wordt geformuleerd over de wijze waarop we in onze maatschappij zorgen voor ouderen. Ouderen moeten langer thuis blijven wonen, maar dan moeten we ze daarbij wel ondersteunen. De leden van AMVN hebben veel kennis op dat gebied en als branchevereniging willen we graag meepraten. De vier grootste landelijke organisaties Saar aan Huis, Mantelaar, UWassistent en Senior Service hebben zich nu verenigd in de AMVN en komend jaar zullen meerdere organisaties zich moeten gaan aansluiten.
Mantelzorgorganisaties die lid zijn van AMVN moeten voldoen aan een aantal strenge kwaliteitseisen over hun eigen bedrijfsvoering maar ook over het aannamebeleid en de screening van hun verzorgers. De AMVN geldt als een kwaliteitskeurmerk waardoor ouderen die aanvullende mantelzorg krijgen, weten dat hun hulp betrouwbaar is.
Een van de eerste aandachtspunten van AMVN is de fiscale complexiteit rond het persoonsgebonden budget (PGB). AMVN wil de aanvullende mantelzorg betaalbaar en transparant houden. Ouderen kunnen de aanvullende mantelzorg betalen vanuit hun PGB maar dat wordt ze door de overheid niet makkelijk gemaakt. Zo mogen bemiddelingskosten sinds 2016 niet meer uit het PGB worden gefinancierd. AMVN hoopt dat er snel een werkbare oplossing voor ouderen komt.
Nu de vraag naar mantelzorg alsmaar groter wordt door het toenemende aantal ouderen dat thuis woont zijn betaalbare professionele mantelzorgorganisaties des te belangrijker. Het aantal overbelaste mantelzorgers uit familie en vriendenkring neemt toe en om die te ontlasten is de “aanvullende mantelzorg” onmisbaar geworden.
Inmiddels zijn er een aantal verzekeraars als ZilverenKruis en VGZ, die deze vorm van mantelzorg vergoeden vanuit de aanvullende verzekering.
Wilt u meer weten over aanvullende mantelzorg van Saar aan Huis? Vul dan het aanvraagformulier in! Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een intakegesprek.
Particuliere aanvullende mantelzorg op maat. Voor wie langer prettig thuis wil blijven wonen.
Noodzakelijke cookies zijn die cookies die, zoals de naam aangeeft, absoluut noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren zoals bedoeld. De gebruikers hebben niet de controle om deze categorie cookies uit te schakelen.
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
lang | session | This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website. |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. |
portacare_session | 24 minutes | Sessie vanuit Portacare |
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken, het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gat_UA-39710273-1 | 1 minute | No description |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Hotjar Sessie |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Hotjar Pageview |
AnalyticsSyncHistory | 1 month | AnalyticsSync |
bcookie | 2 years | This cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page. |
lidc | 1 day | This cookie is set by LinkedIn and used for routing. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies volgen bezoekers op verschillende websites en verzamelen informatie om aangepaste advertenties weer te geven.
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website. |
bscookie | 2 years | This cookie is a browser ID cookie set by Linked share Buttons and ad tags. |
fr | 3 months | The cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
UserMatchHistory | 1 month | Linkedin - Used to track visitors on multiple websites, in order to present relevant advertisement based on the visitor's preferences. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |