• Contact
  • Vestigingen

Inloggen

FacebookInstagramLinkedin
Saar aan Huis logo klein
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Coördinator mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Menu
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Coördinator mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein
  • Home
  • Inloggen client
  • Aanvraagformulier Oud
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier Oud
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Coördinator mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws

Elke week een streepje geluk

By Admin Saar aan Huis 

Het verhaal van een casemanager dementie
Jette Frugte werkt als casemanager dementie bij Geriant. Als ambassadeur
dementieverpleegkundige wil Jette de ziekte dementie meer onder de aandacht brengen.

“Sinds een jaar bezoekt Saar van ‘Saar aan Huis’ (een organisatie voor mantelzorgondersteuning) de zeventigjarige Anneke in het verpleeghuis. Anneke heeft alzheimer en heeft besef van haar ziekte. Hierdoor is ze vaak somber, maar Saar weet haar telkens weer op te vrolijken.

Saar vertelt: “Ik bezoek Anneke twee ochtenden in de week. Wanneer ze mij ziet veert ze op en begint ze te stralen. Mijn eerste vraag aan haar wanneer ik bij haar kom is dan ook: “Wat gaan we doen vanmorgen Anneke?” Haar steevaste reactie: “Zullen we naar buiten gaan, wandelen in het winkelcentrum en daar een leuk shirtje scoren?” En natuurlijk doen we dat…” Anneke geniet enorm van hun wekelijkse uitstapjes naar het winkelcentrum, vooral om een gestreept shirtje bij de HEMA te kopen – iets wat inmiddels een vaste gewoonte is geworden.

Elke week scoren ze samen een paar van zulke shirtjes, maar omdat Anneke haar aankoop snel weer vergeet, neemt Saar de shirtjes na afloop discreet mee terug om deze terug te brengen naar de winkel. Na een gesprek met de filiaalmanagers van verschillende HEMA-winkels, bleek dat het winkelpersoneel hier met veel begrip en warmte op reageert. Dit mooie gebaar stelt Saar in staat Anneke keer op keer het geluk van het shoppen te laten ervaren, zonder zorgen over kosten of de ruimte in haar kast.

Dankzij de steun van de HEMA kan Anneke blijven genieten van haar wekelijkse winkeluitjes – een mooi voorbeeld van klantgerichtheid en menselijkheid in de zorg.

 

De rol van het sociaal domein en dementie
Het sociaal domein speelt een cruciale rol in de ondersteuning van mensen met dementie. Gemeenten, zorgorganisaties, welzijnsinstellingen, mantelzorgorganisaties en vrijwilligers werken hierin samen om personen met dementie en hun naasten te ondersteunen bij de uitdagingen die de ziekte met zich meebrengt.

Omdat mensen met dementie vaak zolang mogelijk zelfstandig willen blijven wonen, is het van belang dat er een (zorg)netwerk is dat hen hierbij helpt. Denk aan ondersteuning in de huishoudelijke taken, vervoer naar activiteiten, en maatwerk in dagbesteding. Mantelzorgers spelen hierbij een essentiële rol en worden steeds vaker ondersteund door vrijwilligers of welzijnsorganisaties om de zorg vol te houden.
De uitdagingen rondom dementie vragen creativiteit; maatwerk, betrokkenheid en samenwerking is hierin belangrijk. Het ondersteunen van mensen met dementie vraagt niet alleen om medische zorg, maar vooral om empathie en flexibiliteit. Door een mensgerichte aanpak kan het sociaal domein bijdragen aan een toekomst waarin mensen met dementie zich veilig en gewaardeerd voelen binnen hun eigen leefomgeving.

Kortom, het sociaal domein beidt mogelijkheden om dementie te benaderen vanuit een breder perspectief, waarbij welzijn, waardigheid, en verbondenheid centraal staan. Wat kan jij betekenen voor een persoon met dementie of hun omgeving?”

Bron: Lijf & Gezondheid



Aanvullende mantelzorg aanvragen?

Wilt u meer weten over aanvullende mantelzorg van Saar aan Huis? Vul dan het aanvraagformulier in! Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een intakegesprek.

Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein

Een Saar snapt wat nodig is

Particuliere aanvullende mantelzorg op maat. Voor wie langer prettig thuis wil blijven wonen.

Contact

Vestigingen

Zoek een vestiging bij u in de buurt:
X

Saar aan Huis

  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact
  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze updates:

Branchevereniging Mantelzorg

Logo_AMVN_SaH

Nationale Mantelzorg

Logo MantelzorgNL Saar aan Huis

© Copyright 2025 | Saar aan Huis | Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Privacybeleid | Gedragscode 

Saar aan Huis_Logo
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer optiesBeheer dienstenBeheer {vendor_count} leveranciersLees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title}{title}{title}