• Contact
  • Vestigingen

Inloggen

FacebookInstagramLinkedin
Saar aan Huis logo klein
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Menu
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws
Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein
  • Home
  • Inloggen client
  • Aanvraagformulier Oud
  • Zorg aan huis
    • Aanvullende mantelzorg
    • Aanvulling op thuiszorg
    • Ondersteuning bij dementie
  • Mantelzorg aanvragen
    • Tarieven en werkwijze
    • Vergoedingen zorgverzekeraars
    • Vergoedingen PGB
    • Bedrijven
    • Aanvraagformulier Oud
  • Vestigingen
  • Over ons
    • De Saars
    • Video: Saar in beeld
    • Partners
    • Contact
  • Vacatures
    • Saar
    • Regiomanager mantelzorgbemiddeling
    • Zorgcoördinator Mantelzorgbemiddeling
  • Nieuws

Dagboek van ‘Saar’ Connie

By Admin Saar aan Huis 

Mijn grappigste, pittigste, ondeugendste en misschien ook wel liefste cliënt is mevrouw van L. Toen ik haar voor het eerst ontmoette, werd ik voorgesteld als een vriendin van haar oudste dochter. Want een wildvreemde, die zou de toen 91-jarige waarschijnlijk niet zomaar in huis laten. En ik kwam natuurlijk niet langs om haar zoon van de mantelzorg te ontlasten, daar werd niet over gesproken, maar gewoon om gezellige dingen te doen! Mevrouw van L. was enthousiast. Dus: zo gezegd, zo gedaan.

Harinkje eten
Drie keer in de week gingen we erop uit. We aten een harinkje bij de visboer, zittend op een bankje en kletsend met wie er maar aanschoof. We bezochten antiekwinkeltjes, marktjes en nog veel meer. Gingen we naar de Hema (‘Zijn we in de hemel?’ ‘Nee, bijna, in de Hema!’) dan keken we altijd naar de kinderkleertjes. Mevrouw van L. was er dol op. Hoe kleiner een rompertje, hoe mooier ze het vond. Kleine kinderen hadden haar grote liefde. Ieder kind dat ze zag kreeg haar aandacht. Dan liet ze spontaan haar rollator staan en stapte er blijmoedig op af voor een praatje. En zelfs het meest verlegen kind ontdooide ter plekke.

De tijd brak aan dat mevrouw van L. toch echt meer permanente zorg nodig had. Ik had er een gesprek over met haar vier kinderen. ‘Connie, als Moeders naar het verpleeghuis gaat, zou jij haar daar dan willen blijven opzoeken als Saar?’ Daar hoefde ik geen moment over na te denken.

Op naar de dierentuin
Niet lang nadat ze naar het verpleeghuis verhuisd was, was mevrouw van L. niet goed meer in staat om in en uit mijn auto te stappen. Maar omdat ze tien minuten van het dierenpark woont, liep ik vanaf dat moment elke week met haar in een rolstoel naar de dierentuin. Babbelen met kindjes! Haar dochter schafte een jaarabonnement voor haar aan en ik mocht als begeleider gratis mee. We doen dit nog steeds, altijd met evenveel plezier.  Ik zoek steeds bewust de kinderen op, zodat ze hen even een hand kan geven, met ze kan kletsen of gewoon naar ze kan zwaaien. Dan zie ik eventjes weer de glans in haar ogen. Warme chocomelk met slagroom in het restaurant en daar de kinderhoek opzoeken. Dan is het goed. Ik vroeg een tijdje terug aan de balie of ze konden opzoeken hoe vaak we al waren geweest. De teller stond toen al op 20 keer.

Een Saar snapt wat nodig is! 
Op de andere dag van de week, dat ik haar bezoek, lunchen we samen op haar kamer, ben ik haar manicure en lees ik haar kinderboeken voor, uiteraard met mooie plaatjes. Ik ben nog steeds haar steun en toeverlaat en zal dat met liefde blijven zolang ik wat voor haar kan betekenen. Een handmassage, assisteren bij het eten en drinken, me aanpassen aan haar behoeften, gewoon doen wat nodig is.

Connie



Aanvullende mantelzorg aanvragen?

Wilt u meer weten over aanvullende mantelzorg van Saar aan Huis? Vul dan het aanvraagformulier in! Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een intakegesprek.

Aanvraagformulier
Saar aan Huis logo klein

Een Saar snapt wat nodig is

Particuliere aanvullende mantelzorg op maat. Voor wie langer prettig thuis wil blijven wonen.

Contact

Vestigingen

Zoek een vestiging bij u in de buurt:
X

Saar aan Huis

  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact
  • Over ons
  • De Saars
  • Vestigingen
  • Werken als
  • Contact

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze updates:

Branchevereniging Mantelzorg

Logo_AMVN_SaH

Nationale Mantelzorg

Logo MantelzorgNL Saar aan Huis

© Copyright 2025 | Saar aan Huis | Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Privacybeleid | Gedragscode 

Saar aan Huis_Logo
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer optiesBeheer dienstenBeheer {vendor_count} leveranciersLees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title}{title}{title}